اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز سومین دوره سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن
کد خبر: 4089751
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز سومین دوره سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن

«آغاز ثبت‌نام رسمی سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم کشور» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 12 مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «ارسال 120 اثر به بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام علی گودرزی دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با اشاره به رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب حوزه، گفت: این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور است که برای دومین بار برگزار شده است. در این رویداد تاکنون مجموعاً ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.با توجه به تخصصی بودن موضوع جشنواره و محدودیت‌های زمانی و موضوعی که برای پذیرش آثار در نظر گرفته شده بود، این تعداد آثار در خور توجهی است. این در حالی که از میان ۱۲۰ اثری که به جشنواره رسید، ۴۰ اثر در قالب پایان‌‌نامه بوده و ۸۰ اثر نیز در قالب کتاب با محوریت چهار موضوع اصلی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب پذیرفته شد.
 
دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، شناسایی نویسندگان و آثار برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: در نظر داریم که از ظرفیت پژوهشگران در موضوعات مغفول این عرصه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم. کمیته علمی این جشنواره متشکل از اساتید مطرح حوزوی و دانشگاهی بوده که دارای تخصص علمی و میدانی مرتبط با بخش‌های مختلف این جشنواره هستند و هر اثر در این دوره ابتدا توسط حداقل ۲ نفر از داوران ارجمند و سپس در کمیته علمی جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. بعد از اتمام زمان دریافت آثار فرایند ارزیابی و مشخص شدن نفرات برتر این جشنواره، شروع خواهد شد و مرحله آخر این جشنواره علمی - تخصصی که شامل معرفی آثار برتر و تقدیر از نفرات برگزیده می باشد، در شهر مقدس قم و در حضور یکی از علما و مراجع معظم تقلید انجام خواهد شد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «جمعی از فعالان قرآنی: به جز فراجا 26 دستگاه متولی حجاب هستند، کم‌کاران را معرفی کنید»، «هفتمین شماره مجله گفتمان پیشرفت نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی منتشر شد» و «ترتیل صفحه 561 قرآن/ کافران و مؤمنان+فیلم، متن و مفاهیم» هستند. 
 
تسنیم
 
صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «آغاز ثبت‌نام رسمی سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم کشور» می‌خوانیم: حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در خصوص سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: داوطلبانِ دریافتِ مدرک داوری مسابقات قرآن کریم تا 25 مهرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه http://reg.stdqrn.ir نسبت به ثبت‌نام نهایی اقدام نمایند.
 
حمید مجیدی مهر در ادامه به برخی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این دوره از جمله دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران- دارا بودن سلامت جسمی و روحی متناسب با شرایط و شئون داوری به‌ویژه شنوایی و بینایی و سرعت عمل مطلوب- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم- دارا بودن شرایط سنی لازم (حداقل 27 سال و حداکثر 63 سال سن) اشاره نمود.پس از برگزاری دوره سوم در سال 1401، برگزاری این آزمون به مدت دو سال متوقف خواهد شد و در این زمان بر روی موضوع ارتقا و آموزش‌های تخصصی به ‌منظور رفع کمبودهای موجود در استان‌ها پرداخته خواهد شد و دوره چهارم این طرح پس از تکمیل فرآیند آموزشی در نیمه دوم سال 1403 برگزار خواهد شد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «وزیر فرهنگ تاجیکستان: فصل تازه‌ای را در گسترش روابط فرهنگی با ایران آغاز کردیم»، «وزیر ارشاد: نسل نوجوان با تاریخ پرافتخارش آشنا نیست که باید با هنر تبیین شود» و «استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای؛ آیا باید رضایت کسی که از او غیبت کرده یا تهمت زده‌ایم جلب کنیم؟» هستند.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «آیین افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان برگزار می‌شود» آمده است: مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان همزمان با شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی، پیشکسوتان، اساتید، فعالان و موسسه های قرآنی استان فارس شامگاه ۱۲ مهرماه با قرائت پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در این مسجد آغاز به کار خواهد کرد.
در این مراسم «حمید مجیدی مهر»، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و «مجتبی میرزائی نسب»، دبیر پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشور حضور یافته و سخنرانی خواهند داشت. نوحه خوانی و مرثیه سرایی شهادت امام حسن عسکری(ع)، تجلیل از خانواده‌های شهدای امنیت، پخش نماهنگ معرفی شهر شیراز، پخش تیزر مسابقات و اجرای تواشیح و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان فارس از برنامه های پیش بینی شده مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان است.
 
«حیات عبادی امام عسکری(ع) در شرایط سخت زندان بی‌نظیر است» یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
 
ایرنا
 
«برنامه‌های بزرگداشت ایام نهم ربیع اعلام شد» تنها خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، پنج خبر با عناوین «پویش مهدوی «ربیع الانام» برگزار می‌شود»، «محفل انس با قرآن به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شود»، «نامه بیش از هزار و پانصد نفر از فعالان قرآنی کشور به سران سه قوه»، «آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش داوران مسابقات قرآنی کشور» و «راه اندازی بنیاد بین المللی کربلایی «کاظم ساروقی» در استان مرکزی» منتشر کرده است. 
 
میزان
 
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «برگزاری آیین مذهبی قالی‌شویان مشهد اردهال/ از گلاب باران تا جمعه جار»، «اولویت بخشی به توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای منطقه از رویکردهای اصلی دولت مردمی است» و «تاثیر طراحی جلد و صفحه‌آرایی کتاب در جذب مخاطب» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهار خبر با عناوین «دکترین دشمن در جنگ شناختی تغییر کرده است»، «ثبت‌نام سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم آغاز شد»، «آیت الله سید علی قاضی؛ عارفی با کرامت‌های فراوان» و «شایعه پراکنی؛ حربه دشمن برای تخریب امنیت جامعه» منتشر کرده است. 
 
انتهای پیام
captcha